رئیس سازمان_هواپیمایی کشوری:
در زمان حادثه ۸ تا ۹ هواپیما پیرامون #فرودگاه امام خمینی (ره) در حال پرواز داشتهایم و دهها فروند نیز در ارتفاع ۲۵ هزار پایی به بالا وجود داشته است.
مگر میشود پدافند به هواپیمایی شلیک کند که ۸ هزار پا ارتفاع دارد همچنین این فضا فضائی نبوده که این اتفاق بیفتد.
هواپیمای اوکراینی پس از اینکه ساعت ۶:۱۳ دقیقه از فرودگاه بلند میشود ۵ دقیقه بعد و در ساعت ۶:۱۸ دقیقه به زمین میخورد.
خلبان این هواپیما در شرایط ثبات از مهرآباد اجازه ارتفاع ۲۱ هزار پا را گرفته و تا ارتفاع ۸ هزار و ۱۰۰ پایی را نیز رفته است.
شاهدان دیدهاند که آتش در هواپیما وجود داشته و یک دقیقه در هواپیما بوده است درحالی که اگر به هواپیما موشک میخورد بلافاصله منفجر میشد.
هواپیما درحالی که رو به شمال میرفته، اما رو به جنوب شرقی سقوط کرده و این نشان میدهد هواپیما میخواسته به فرودگاه برگردد.
هواپیما با سر به زمین نخورده بلکه با شکم به زمین خورده و پس از بلند شدن به جای دیگری پرتاب شده است.
اگر ثابت کنیم سقوط این هواپیما به علت نقص فنی بوده است ارزش سهام شرکت بویینگ به شدت کاهش مییابد.
براساس مقررات بین المللی مسئول رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی ایران است.
اوکراین که مسئول عملیات پرواز است، فرانسه به عنوان سازنده موتور هواپیما و آمریکا که طراح هواپیماست دخیل در موضوع هستند و باید مطلع شوند.
فرانسه، کانادا و آمریکا نمایندگان خود را برای بررسی سانحه معرفی کرده اند.
مسئول خواندن جعبه_سیاه ایران است و ما توانایی خواندن آن را داریم.
ایران تصمیم میگیرد که سانحه چگونه بررسی شود و اگر قرار باشد کشور دیگری وارد مسئله شود حتماً ما آن را تعیین میکنیم.
تلاش میکنیم زودتر از یکی دو ماه آینده نتیجه بررسی علل سقوط هواپیمای اوکراینی را اعلام کنیم.
سامانه سوم خرداد، پهپاد جاسوسی و فوق پیشرفته آمریکا را در ارتفاع ۵ هزار پایی در حالی شناسایی و هدف قرار داد که یک هواپیمای جاسوسی دیگر با ۳۰ سرنشین در کنار آن پرواز میکرد و این نشان میدهد دقت شناسایی و انهدام سامانههای پدافندی جمهوری اسلامی ایران به حدی بالاست که میتواند در آن ارتفاع نیز هواپیماها را تفکیک کند.